mikeskatesnj

How do I fix my trucks?

Skip to the rants (4)

who can tell me how to fix my trucks when they're leaning to one way. I've had that problem for a long time, even when my trucks are tight, or loose, they just lean to my heels and i have to sorta go against it when I want to turn the other way. It's only with some trucks though, but I hate it, and my trucks now are doing that. Any suggestions on how I can fix it?

Do you think it's the bushings? or the pivot cup? or what? let me know if you can save me from getting new trucks lol. thanks

Share this on:

(4) responses to: How do I fix my trucks?

  1. the only problem is your bushings.
    I guess just buy new ones, but idk

    Nate's Emeritar Nate Posted:
  2. yeah either its the bushings or.. when u put ur hard ware on make sure u tighten the bolts in a criss cross ya kn0..that helped me at least..its definitely really annoying tho.

    emericandream's Emeritar emericandream Posted:
  3. I used to have this problem, as long as you skate loose, get the red doh dohs bushings and ride them semi tight until they start to shred and crack some, then loosen them a bit and you get a nice buttery loose setup.

    DaltonHarris's Emeritar DaltonHarris Posted:
  4. Solution: Bones bushings. Or Dough doughs!

    mikeskatesnj's Emeritar mikeskatesnj Posted:

Leave your rant

Hey, you can't leave a rant here cause you're not logged in. Go log in!